Mektubum Varmış

>

Geçtiğimiz yüzyılın sonuna doğru Yekta Kopan’ın başlattığı altzine.net’de uzun süre etkileşimli işler yapmıştık. Daha sonra ne yazık ki birtakım teknik sorunlar nedeniyle bütün çalışmalar kaybolmuştu. Yakın zaman önce Cem Uçan ve arkadaşları altzine.net’i canlandırmaya karar verdiler ve bunu başardılar. Yepyeni, genç ve dinamik bir altzine var artık. Şimdi, zaman zaman “arşivden” bölümünde, bu teknik felaketten kurtulmayı başarmış (ne yazık ki interaktif olmayan) metinleri yayınlıyorlar. Geçenlerde haberim oldu, benim bir metnim de arşivde yayınlanmış. Ne zaman yazdığımı kesinlikle unutmuş olduğum bu metin aslında hep hayalini kurmuş olduğum bir deneyimi yaşattı bana. Geçmişteki benden bana bir mektup… İşte bu metni okurken bu türden bir deneyim yaşadım. İki farklı zamandaki kişinin bir metin aracılığıyla karşılaşması diye özetleyebileceğim bir deneyim… İşin tuhaf yanı, metnin izleklerinden biri de ‘anı yaşayamamak’ ve ‘gelecek kötü günlerin gölgesinde’ gibi ifadelere indirgenebilecek bir duygu durumunu içeriyordu. Deneyimden çıkardığım sonuç: Hem hiç değişmemişim, hem de bambaşka biriyim. 
5 comments

  1. >O metni okumuş ve aynen daha önce sizin de dediğiniz gibi, ürpermiştim. Buradaki yorumlarınız bana benzer bir deneyimimi anımsattı. On küsur sene öncesine kadar dayanan eski notlarımı bulduğumda yaşadım bu hisleri. Ve sonuç tıpatıp aynı olmasa da, benzer oldu, diyebilirim. Olaylar ve o olaylarla ilgili yaşadıklarım, tepkilerim, hislerim halen benzeşik, ama ne yazık ki geçen zamanların öğrenmeme direttikleri yüzünden daha temkinli ve olgun olmayı 'mecburen' öğrenmişim. Olaylar ve insanlar bazında öz aynı, geri dönüşler farklı. O notları okuduktan sonra: "Her şey hâlâ aynı, ama ben o zamanlardaki ben olmamaya çabalayan birine dönüşmüşüm. Yıllar ötesinden karşıma çıkan ben ile bugün taşıdığım ben arasında kabuk farkı var artık" dedim. Buna 'yaş almak' deniyor galiba :)O günkü sizin eline sağlık… Yazmaları bu yüzden de çok seviyorum.

    Beğen

  2. >"Hem hic degismemisim hem de bambaska biriyim" kendimi masaya yatirip muhasebe yaptigim her an aklima gelen bir dusunce. Geride kalan tum yillarimin tek cumlede ozeti gibi.

    Beğen

  3. >Sevdiklerimiz var olduğu müddetçe tamız, bizi eksiltense onları kaybetme düşüncesi…Romanı da okurken dikkatimi çeken ki aslında dikkatimi çekmesinden öte zihnimde beliren metniniz ve "Hem hiç değişmemişim,…" dediğiniz cümle oldu. Devamında neler hissedeceğimi ve kendimden neler bulacağımı merak ediyorum.

    Beğen

  4. >Geçenlerde yirmi beş sene önce yazmış olduğum mektupları buldum. Benden habersiz saklanmışlar. Uzun süre bakıştık. İçlerindeki beni az çok hayal edebilmekle birlikte zamanla silinip gitmiş olanlardan korktum ve hiç dokunmadan oldukları yere geri koydum. Cesaretinize hayranım:)Hem aynı hem de değişmiş olduğunu farketmek nasıl bir duygu ki? Korktum işte…

    Beğen

  5. “Geleceğin hayaletleri öyle acımasızdır ki… Sevdiğinizin yüzüne bakarsınız ve onun gelecekten gelen hayaleti size bir avuç toprak uzatır gülümseyerek. Dehşet içinde kıpırdamaksızın bakmaya devam edersiniz. Hem orada, o anda yanınızda olan hem de yıllar sonrasında nemli toprağın içine gömülü olan kişiye, bakarsınız.” Bu bölümü okuduğumda, bir anlığına sizin de bir tür hayalet olabileceğinize inandım!!! Bu duygu çoğu zaman benim yaşadığım bir duygu. Hatta ben bu güne kadar bunun bir tür hastalık olduğuna inanıyordum. Şimdi biraz içim rahatladı. Hiçbir şeyin iyi tarafını bulamamak bile değil bu. Bu, sürekli olarak kötü tarafı görmek ve görünmeyen tarafa da neredeyse hiç inanmamak. Mektubunuz ilginç bir psikolojik deneyim gibiydi. Geçmişteki size teşekkürler…

    Beğen

Bir Cevap Yazın

