Tanrı Beni Görüyor mu?

>



Başkalarını nasıl gördüğümü biliyor musun? Nereden bileceksin ki… İnsan sadece kendi gözleriyle yanılır. Bulanık bir aşk yaşamıştım bir zamanlar. Beni yanılgılara sürüklemişti. Hayatın anlamını bulduğumu düşündürtmüştü. Sen inanmazdın, ama bir şey demezdin. Suskunluğunu hiç bölmedim o yüzden. Sen sustukça, ben insan aklının olmadığı bir yere gitmek isterdim: Dünyayı anlamlandıran bakışın olmadığı, ağaçlarının iç boşluğuma doğru büyüdüğü…” 
Şehrin ve hayatın onları  sıkıştırdığı köşeden kaçarak, hayal kurarak, düşünerek,mücadele ederek çıkmaya çalışan ya da bir biçimde çıkmak zorunda kalan bu insanlar, yazının içinden imdat istercesine sesleniyorlar, görülmek, sayılmak, bilinmek için. Farklı anlatım biçimlerini araştırdığı bu kitabında Murat Gülsoy, biçare hallerimizin koridorlarında gezinmeye devam ederken ‘zihnin yangın yerinden kurtarılmış parçalar’ı  irkiltici, düşündürücü bir çerçeveyle sunuyor bize. 

(Arka Kapak Metni)


Kitap Fuarı’nda…

10 comments

  1. >Bu ne hız diyeceğim ama bir okuyucu olarak sevdiğim yazarlara karşı tabiri caizse maymun iştahlı olmayı da seviyorum. Bu habere inanılmaz sevindim. Yine Karanlığın Aynası'nı aldığım gibi çıkar çıkmaz alacağım. Bu sene Ubor Metenga olmayack sanırım. Artık imza günlerinizi bir şekilde okuyucularınıza duyurursunuz diye düşünüyorum. Mesela Tüyap'ta olacak mısınız?Çok sevindim.

    Beğen

  2. >Bu yıl, en azından bu sonbahar UborMetenga yapamıyoruz ne yazık ki. TUYAP'da imza günüm yok, ama ikinci cumartesi fuarda olabilirim.Tanrı Beni Görüyor mu? farklı yerlerde yayımlamış olduğum öykü ve metinlerin toplamından oluşuyor. Umarım, bir kısımını daha önce okumuş olduğunuzu tahmin ettiğim bu öyküleri bir arada görmekten zevk alırsınız.

    Beğen

  3. >delice kıskandım. kendimi isimsiz, hasta, yeraltından biri gibi hissettim. sizi tokatlama isteği içimi yakıp duruyor. bir araba bile tuttum. az sonra oradayım. tam da sözleştiğimiz gibi. ama sizler dağılmışsınız çoktan. 7 rublem var elbette. herşeyi derinden anlayan biri kendine saygı duyabilir mi?

    Beğen

  4. Bir bakıma Puslu Kıtalar Atlası’nı tamamlayan bir final ile sonlanmış bu öykünüz diye düşünüyorum.

    Puslu Kıtalar Atlası (İhsan Oktay Anar):
    ”Ne var ki ben, kendimle ilgili bazı meseleleri hala çözebilmiş değilim. Rendekâr düşünüyor olmasının var olduğu sonucunu çıkarıyor. Ben de düşünüyorum, dolayısıyla varım, ama kimim? Galata’da, yelkenci hanı bitişiğinde ikamet eden Uzun İhsan Efendi mi, yoksa bugünden tam üç yüz sekiz yıl sonra, sözgelimi İzmir’de oturan mahzun ve şaşkın adamı mı? Hangimiz düş ve hangimiz gerçek? Düşünüyorum, o halde ben varım. Düşünen bir adamı düşünüyorum ve onun, kendisinin düşündüğünü bildiğini düşlüyorum. Bu adam beni düşünüyor olmasından var olduğunu sonucunu çıkarıyor. Ve ben, onun çıkarımının doğru olduğunu biliyorum. Çünkü o, benim düşüm. Var olduğunu böylece haklı olarak ileri süren bu adamın beni düşlediğini düşünüyorum. Öyleyse gerçek olan biri beni düşünüyor. O gerçek, ben ise bir düş oluyorum”

    Tanrı Beni Görüyor mu? (Murat Gülsoy) :
    “Yukarıda bir yerlerde, bir gözün onu izlediğine, hatta yazdığına artık öylesine emindi ki… Başka türlüsü olabilir mi? Bir an için beni unutsa, var olmayı sürdüremem ki… Bu düşünce o kadar heyecan vericiydi ki korkmayı unuttu. Gerginliği geçti. Sanki kuştüyü bir yataktaydı. Ne ağrı, ne sızı. Tabi ya, diyordu kendi kendine, eğer ben buraya yazıldıysam, gerçekten varsam, yazar da var ve beni görüyor, gördüğü için buradayım. Fakat bu satırları okuyan biri yoksa ben de yokum, işin komik yanı, bu durumda yazar da yok… (s.291)

    Selamlar…

    Beğen

Bir Cevap Yazın

