Ben iyiyim, her zaman… Onlar en kötü, her zaman…

Ne yazık ki asla anlaşılmayacak, öldürenlerin bunu ne kadar da kolay yapabildiği ve ölenlerin nasıl da kolaylıkla suçlanabildiği. Muzaffer ve muktedirlerin yazdığı tarih kitaplarında en büyük suçları katledenler değil, katledilenler işlemiştir hep. Temize çıkmak isteyen vicdanın sesidir aslında: Ben bu kadar kötü olamam, o halde karşımdaki kötü olmalı; ben bu kadar kirli olamam, o halde karşımdaki en kirli olan; ben bu kadar korkunç haksızlık yapmış olamam, yapmışsam hak ettikleri içindir. Ben iyiyim, her zaman… Onlar en kötü, her zaman…

4 comments

  1. Ve zulüm ne kadar büyükse, vicdanın çırpınmalarını bastırmaya çalışan suçlamaların sesi o kadar yükselir. Suçluluk arttıkça nefret artar, nefret arttıkça zulüm.. Kötülüğün içeriden gelmesi dayanılmaz olduğundan dışarı atılır. Kendi karanlığına bakamayan gözler, güneşin altındaki aydınlığa da kör olur.

    Beğen

  2. Ben iyiyim her zaman……
    Çünkü ınsanım, bence insanlar her zaman iyi fakat hayat kötü her zaman….
    Hayat bir insana digerini katlettirecek kadar zalim davranıyor insana,” oysa öldüren de ölen de insan”.

    Beğen

Bir Cevap Yazın

