Shakespeare’in Vedası: Fırtına

2 comments

  1. Hayvansi yaratik “Calibana” dil ogretilmesi ve bir turlu uygarliktan nasibi alamamasini babilkulesi perspektifinden dusundum. Ceviri acisindan düsundum hocam. Firtina’yi bilmiyordum uyarlandigini da. Izleme firsati bulacagim. Sonsuz tesekkurler
    Zazie

    Beğen

  2. Prospero’nun filmde kadın karakter olması dışında doğaüstü güçler ve insani yönü arasında kurmaya çalıştığı denge de sanki kadınlara yönelen feminist bir övgü gibi. Perinin erkek olması ve özgürlüğü için Prospero’ya sürekli yalvarması da bunu biraz destekliyor. Filmin akışkan kurgusu ve fantastik görüntüleri hikayeyi gizliyor. Rüya aleminden gerçeğe dönünce üzerine düşünmeye başlamıştım ben. Oysa oyunda duyduğum her şey yargısıyla birlikte geliyordu. Bu açıdan ilginç bir uyarlama. Hatırlattığınız için teşekkürler…

    Beğen

Bir Cevap Yazın

