Bulmak İstemediğimi Arıyorum

Sorsanız cennetin kaybolduğunu söylerler, oysa asıl kayıp olan cehennemdir. Kayıptır, saklıdır, gizlidir. Bir zamanlar yazdığım kişilerden üzerimde kalmış olan alışkanlıkla bu tür düşünceler içinde yürüyorum geceleri. Bir ipucu arıyorum, belki iyi niyet taşları, eski halk deyimlerinden ilhamla… Oraya giden yolun çok yakınlarda bir yerde olduğunu hissedip ürperiyorum. “Tüm gün hareket halinde olmamın nedeni de bu,” diye söyleniyorum. Bir arayış içinde geçiriyorum zamanı. Belki de bulmak istemediğimi arıyorum. Uzaktan bakan biri, bir şeyden kaçtığımı da düşünebilir. Çünkü saklı cehennem hem kaçtığım, hem de aradığım bir yer. Kaçtıkça ona yaklaşıyorum. 

4 comments

  1. Kalabalıkların ortasında yalnız kalmadınız mı hiç? Konuşulanları anladığınız halde anlamsız gelmedi

    Beğen

  2. Kalabalıkların ortasında yalnız kalmadınız mı hiç? Konuşulanları anladığınız halde anlamsız gelmedi mi size? Arzı boynuzunda taşıyan öküz gibi hissetmediniz mi? Bu bir cevap değil, hayatın kendisi. Herşey fasit bir çember gibi.

    Beğen

  3. O adam ne soruyordu öyle? İçimi sonsuz bir sıkıntı kaplıyor. Elimdeki tepsiyi, tepsideki fasulyeleri, fasulyelerin kılçıklarını, dizime akan suyu izliyorum. Bazen arkama bakmadan gidesim geliyor. Kalkıp ocağı yakıyorum. Durursam düşerim. Düş bütün bunlar şekerim diyor. Tanımadığın insanların lafına kulak asma, kendine sıkıntı yapıyorsun durduk yere. Durduğum yerden bakınca neler görüyorum bir bilsen diyorum içimden. Ona buzlu cam içindeki hayatı anlatmaya başlıyorum. Kahvesini yarım bırakıp yarım ağız vedalaşıp gidiyor. Telvelerden yılanlar, ejderhalar, devler yaratan bu kadın, şüphelerimde cehennemi görüyor.

    Beğen

Bir Cevap Yazın

